Ležák si dávají k pití společenští pracanti, zjistili američtí výzkumníci

Nová studie, které se v Americe účastnilo tisíc milovníků piva, poodhalila vztah lidské osobnosti a piva, které pije. O výsledcích informuje New York Post.

Výzkum se zaměřoval především na rozdíly mezi těmi pivaři, kteří mají rádi ležáky, a milovníky svrchně kvašených piv typu „aleׅ“.

Základním rozdílem, na který výzkumná společnost OnePoll přišla, je skutečnost, že ležák více pijí jedinci, kteří rádi tráví čas ve společnosti. Zatímco ideální sobotou je pro ně posezení v hospodě s přáteli, „ale“ pijí jedinci, kteří jsou zpravidla v klidu doma a sledují televizi.

Rozdíly jdou však ještě hlouběji – svrchně kvašená piva jsou hlavně oblíbená také u jedinců, kteří preferují umění před návštěvou sportovního utkání. Oproti konzumentům ležáků zpravidla vykazují také nižší míru stresu, což vychází také z toho, že milovníci ležáků berou více svoji práci vážně oproti volnomyšlenkářským „alistům“, ti ale naopak patří do skupiny s vyššími příjmy.

Výzkum ale odhalil i další zajímavosti. Především ukazuje, že ať už máte rádi jakékoliv pivo, neradi měníte jeho značku. Respondenti také odpověděli, že nejlepší čas kdy si dát pivo je v půl sedmé večer.