Pivo z plastu – obchodní hit se může chýlit ke konci

Již deset let se české pivovary vezou na vlně rostoucího odbytu piva v plastových lahvích. Poslední zprávy ale naznačují, že tomu může být brzy konec.

Příchod piv stáčených do PET lahví znamenal na českém trhu velkou změnu. Jak uvádí pro Český rozhlas generální ředitel Pivovarů Staropramen Petr Kovařík, čeští pivovarníci chtěli stáčením nápojů do plastu zamezit propadu prodejů, který přišel rovněž s finanční krizí v roce 2008.

Tehdy Češi totiž začali výrazně méně do hospod, pivovary se tak snažily zákazníky lákat rovněž na ovocná piva nebo odlišné koncepty tankového piva. Srovnání s minulým rokem přitom ukazuje, že mírným tempem prodeje piva v plastu dále rostou, a to tříprocentním tempem.

Některé pivovary se přitom k využívání plastů pro účely balení a expedice začínají otáčet zády. Důvodem jsou právě snahy na omezení využívání nerozložitelných plastů vůbec, v Česku se pak často hovoří o možnosti zavedení zálohovaných PET lahví. Například pivovar Svijany se přidal k akci #NEPETUJ, která upozorňuje na nebezpečí plastů v souvislosti s životním prostředím.

„Růst piva v plastu nás velice znepokojuje, a to nejen z důvodu naléhavé potřeby ochrany životního prostředí, ale i proto, že svědčí o nebezpečném snižování standardů českého pivovarnictví, které se v naší zemi pracně a po generace budovaly. Plast je totiž málo estetický a pro kvalitní pivo nedůstojný obal,“ říká ředitel pivovaru Svijany Roman Havlík.

Na protiplastovou vlnu najel také dánský Carlsberg. Firma oznámila, že již nebude nabízet klasický „six pack“, tedy balení piva po šesti plechovkách, které jsou k sobě připevněny plastovými pásky. Právě ty se často dostávají do moří a následně se do nich mohou zachytávat vodní živočichové i ptáci. Kodaňský pivovar se místo toho rozhodl, že bude k sobě jednotlivé plechovky připevňovat speciálním lepidlem.

Facebook Komentáře

Související